مدیریت وظایف و همکاری با نرم‌افزارهای مدیریت پروژه

۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۱ کد خبر : ۷ مقالات علمی در مورد مدیریت پروژه
تعداد بازدید:۳۰
مدیریت وظایف و همکاری بین اعضای گروه دو موضوعی است که مدیران یک پروژه برای کسب آن به دنبال نرم افزارهای مدیریت پروژه می روند.
مدیریت وظایف و همکاری با نرم‌افزارهای مدیریت پروژه

یکی از اصلی‌ترین کارکردهای نرم‌افزارهای آنلاین مدیریت پروژه، کمک به مدیریت وظایف گروه و پیگیری وضعیت آن‌هاست. تعریف وظایف، تعیین آن و مشخص کردن بازه زمانی و اعلام زمان پایان و انجام آن، همه به‌وسیله نرم‌افزارهای مدیریت پروژه قابل انجام است. در بسیاری از موارد، همین ویژگی تنها چیزی است که مدیران در زمانی که به دنبال نرم‌افزارهای مدیریت پروژه هستند، به آن فکر می‌کنند. این بخش از عملکرد نرم‌افزارهای مدیریت پروژه را می‌توان در سطوح مختلف تعریف کرد؛ از کوچک‌ترین و پایین‌ترین رده اعضای گروه تا مدیران اصلی و رده‌بالای مجموعه تا بدین ترتیب نحوه پیشرفت و انجام وظایف هریک از آن‌ها را بتوان پیگیری نمود. این تنوع سطوح به ویژگی اصلی نرم‌افزار مدیریت پروژه بازمی‌گردد که هم برای پروژه‌های پیچیده و هم انواع کوچک قابل‌اجراست.

نرم‌افزارهای مدیریت پروژه به مدیران کمک می‌کنند تا کارمندان و منابع را سازمان‌دهی کنند و آن‌ها را در راستای اهداف، وظایف، بازه زمانی و نتایج مدنظر خود به‌کارگیرند.

 

همکاری

همکاری با اعضای تیم و مدیران ارشد و ذینفعان برای هر پروژه‌ای مهم و حیاتی است. همکاری می‌تواند در میان افراد با موقعیت مکانی یکسان (مثلاً داخل یک اداره) باشد و یا افرادی که به‌صورت پراکنده و دور از هم کاری می‌کنند. حتی ممکن است افرادی که تاکنون همدیگر را ندیده‌اند نیز با هم همکاری کنند. بسیاری از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه بر این بخش تمرکز می‌کنند تا بدین ترتیب انجام پروژه از راه دور را ممکن سازند. این قابلیت می‌تواند به اشتراک‌گذاری اسناد و مدارک و ارتباطات مجازی و ابری کمک کند.

نرم‌افزار یک قطب و مرکزی ایجاد می‌کند که در آن می‌توان کار و وظایف، پیام‌ها، مباحث، نظرات، گزارش‌ها و فایل‌های مربوط به پروژه را در لحظه مشاهده کرد. به عبارتی نرم‌افزارهای مدیریت پروژه را می‌توان مرکز فرماندهی دانست که اعضا می‌توانند ضمن ارتباط، یکدیگر را چک کنند.

 

کلید واژه ها: نرم افزار مدیریت پروژهمدیریت پروژه آنلاین


نظر شما :